Van bron tot bord
Restaria neemt de verantwoordelijkheid om bewust te kiezen voor producten met een Beter Leven-keurmerk, zonder de consument daar meer voor te laten betalen. We willen de achtergrond kunnen vertellen van onze producten en weten waar onze producten vandaan komen. Zo zijn onze Hereford hamburgers van 100% scharrelrundvlees en werken we met lokale leveranciers, zodat u van bron tot bord weet waar uw overheerlijke gerechten vandaan komen! De reguliere cafetaria en het eetcafé worden dichter bij elkaar gebracht met een unieke, doordachte formule. Gemak, puur, geniet en smaak zijn de kernwoorden van Restaria die ‘van bron tot bord’ bijdragen aan de duurzaamheid van de formule.
Wie zijn wij?
Restaria is dé cafetaria-formule van Bidfood (voorheen Deli XL), gericht op de cafetaria van de toekomst!
De afhaal is en blijft ten alle tijden de basis van iedere cafetaria, maar gezien de toenemende concurrentie in de horeca moeten we als cafetaria-sector mee in deze veranderingen. Bidfood denkt met Restaria hier het antwoord op te hebben door de traditionele cafetaria te combineren met een eetcafé. Qua uitstraling en sfeer lijkt een Restaria op een eetcafé, terwijl de prijzen een stuk voordeliger zijn en een Restaria wel de toegankelijkheid heeft van een cafetaria. Het uiteindelijke doel hiervan is dat de consument een 'Uit-eten' gevoel krijgt bij een bezoek aan een Restaria, en dus ook aan Restaria denkt wanneer hij makkelijk en snel buiten de deur wil eten.
Door deze positionering is Restaria ook niet alleen interessant voor bestaande cafetaria's, maar kunnen ook eetcafé's en lunchrooms zich aansluiten bij Restaria. Wil jij als eetcafé meer omzet uit afhalen gaan halen? Of als lunchroom meer focus op de avonduren leggen? Dan is Restaria daar uitermate geschikt voor!
Geïnteresseerd?Feiten en cijfers
Restaria is een relatief nieuwe formule in Nederland, waar de eerste vestiging opende in Helden op 1 april 2017. Sindsdien hebben er veel ontwikkelingen plaatsgevonden aan zowel de voor- als achterkant van de formule. Zo zijn er een flink aantal vestigingen bij gekomen en is de formule in totaliteit gegroeid. Een aantal interessante feiten:
- 47 geopende vestigingen
- ± 600 medewerkers in alle Restaria's
- ± 15% hogere gemiddelde besteding aan de kassa
- + 285% bereik op social media
Bovenstaande feiten zorgen uiteindelijk voor een forse omzetgroei voor de ondernemers, waarbij vanuit Restaria óók gekeken wordt hoe de marge verbeterd kan worden. Naast een scherpe inkoopprijs worden de ondernemers geholpen in het inzichtelijk maken en verbeteren van de winstmarges, zodat de Restaria-locatie zo optimaal mogelijk draait.
Benchmarking, sturen op cijfers en slimme keuzes maken in overleg met de ondernemer zorgen ervoor dat je als Restaria uiteindelijk succesvol kunt zijn.